Frågor och svar
Här har vi listat vanliga frågor som vi får på telefon. Kanske hittar du svaret på din fråga här!
Annars är du varmt välkommen att kontakta oss här.
Vad är det för fel när det slamrar i maskinen?
Isbankens nivå är för låg, fyll upp till korrekt nivå (se nivåröret). Se till att noga följa instruktionerna i nivåröret för att undvika eventuella driftsavbrott.
Vilket tryck skall det vara på kolsyretubens klocka?
Det ska vara 3-3.5 bar.
Vilket tryck skall det vara på vattnet in till maskinen?
Använd alltid tryckreducerare med 3 bars tryck (finns att köpa som tillbehör). Detta säkerställer korrekt funktion och förlänger utrustningens livslängd genom att minimera övertrycksrisker.
Varför startar inte kompressorn /fläkten?
Kontrollera följande:
- Om det finns el fram till maskinen
- Om termostaten är påslagen (rekommenderad inställning: 5-6 på skalan) Se även efter om eventuella säkringar har löst ut.
Varför smakar vattnet konstigt?
Maskinen ger ingen smak, kontrollera ledningsvattnet in till dricksvattenkylaren.
Installera ett AP3- filter (tar bort dålig smak/lukt och sediment och hjälper till att hålla kalk borta upp till 8 dH).
Det kommer inget kylt vatten ur maskinen, bara vanligt kranvatten?
Dricksvattenkylaren har förmodligen frusit. Ställ ner termostaten och stäng av maskinen några timmar så tinar isbanken och det blir åter möjligt att få kylt och kolsyrat vatten.
Varför droppar det från tappkranen på vatten ut?
I magnetventilen har det förmodligen fastnat en sedimentpartikel som gör att den inte kan stänga helt. Rengör magnetventilen och komplettera med ett filter (filter finns i vårt tillbehörsortiment). När det gäller kolsyrat vatten kommer det alltid några droppar i efterhand.
Våra leverantörer
Vi samarbetar med pålitliga leverantörer för att säkerställa högkvalitativa produkter och tjänster. Genom noggrant utvalda partners strävar vi efter att erbjuda pålitliga och innovativa lösningar för våra kunder.



